Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - strona głównaBiuletyn Informacji Publicznej - strona główna

>> Strona główna > Akty prawne > Uchwały Senatu > rok 2015


Uchwała Senatu Nr 24/2015 w sprawie: podjęcia uchwały w sprawie sposobu powoływania i trybu działania komisji weryfikujących efekty uczenia się

Uchwała Nr 24/2015
Senatu Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
z dnia 30.04.2015r.

w sprawie:  Podjęcia uchwały w sprawie  sposobu  powoływania i trybu działania komisji weryfikujących efekty uczenia się.

Na podstawie art. 170 f ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym, uchwala się co następuje:

§ 1
1.    Komisje weryfikujące efekty uczenia się, zwane dalej Komisjami, powołuje Rektor w formie zarządzenia dla każdego kierunku studiów w liczbie nie mniejszej niż 3 osoby.
2.    Dyrektor Instytutu wyznacza przewodniczącego każdej z Komisji i jej sekretarza.
3.    Komisje powoływane są na czas trwania kadencji Rektora.

§ 2
Do zadań Komisji należy w szczególności:
1)    ocena dokumentów przedłożonych przez kandydata (zaświadczenia, certyfikaty, świadectwa pracy);
2)    przygotowanie pytań, zadawanych osobom ubiegającym się o uznanie efektów uczenia się;
3)    przeprowadzanie rozmowy weryfikującej uzyskane efekty uczenia się;
4)    potwierdzanie efektów uczenia się na danym kierunku, poziomie i profilu kształcenia.

§ 3
1.    Prace Komisji odbywają się na posiedzeniach zwoływanych i prowadzonych przez przewodniczącego Komisji.
2.    Komisja podejmuje uchwały we wszystkich sprawach należących do jej kompetencji.
3.    Uchwały podpisuje przewodniczący Komisji.

§ 4
Do zadań przewodniczącego Komisji należy:
1)    organizowanie i koordynowanie prac Komisji, w tym w szczególności dokonanie podziału prac między członków Komisji, uwzględniając ich wiedzę i doświadczenie;
2)    reprezentowanie na zewnątrz Komisji;
3)    zapewnienie wykonania uchwał Komisji;

§ 5
Do zadań sekretarza Komisji należy:
1)    sporządzenie protokołu z posiedzeń Komisji oraz jej ustaleń;
2)    sporządzenie listy osób zakwalifikowanych na wyznaczony termin rozmowy weryfikującej uzyskane efekty uczenia się, zawierającej imiona i nazwiska tych osób;
3)    informowanie, nie później niż w terminie 10 dni przed dniem rozmowy weryfikującej uzyskane efekty uczenia się, o terminie i miejscu jej przeprowadzenia.

§ 6
Do zadań członka - sprawozdawcy Komisji należy:

1)    weryfikowanie kompletności dokumentów załączonych do podania o uznanie efektów uczenia się i ewentualnie wzywanie do ich uzupełnienia;
2)    przedstawienie Komisji wyników przeprowadzonej weryfikacji.

§ 7
Z prac Komisji sporządza się protokół, który podpisują przewodniczący Komisji i sekretarz.

§ 8
1.    Komisja wydaje decyzję w sprawie uznania efektów uczenia się bądź odmowie uznania efektów uczenia.
2.    Od decyzji komisji kandydatowi przysługuje odwołanie do Rektora.

§ 9
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia

Uchwałę przyjęto w głosowaniu jawnym w stosunku głosów:

za  14
przeciw  0
wstrzymało się  0                                          

Przewodniczący Senatu
Rektor                                                                                      
(-) dr hab. Robert Charmas, prof. PWSIiP  

Załączniki:
  1.   Uchwała_Nr_24_15.pdf
Wytworzył:   Senat

Dokument z dnia:2015-04-30

Opublikował: Sandra  Chrostowska

Publikacja z dnia: 2015-05-07 12:52:15

Wersja dokumentu: 1

Ilość wyświetleń: 716


Projekt: TS 2010

System miniBIP v.0.3