Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - strona głównaBiuletyn Informacji Publicznej - strona główna

>> Strona główna > Akty prawne > Zarządzenia Kanclerza > rok 2017


Zarządzenie Kanclerza Nr 5/2017 w sprawie: przeprowadzenia pełnej inwentaryzacji okresowej składników majątkowych Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży w 2017r. oraz powołania zespołów spisowych do jej przeprowadzenia

Na podstawie  art. 26, art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości  (Dz. U. z 2013r, poz. 330 z późn. zmian.) oraz zgodnie z zarządzeniem Nr 80/12 Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości z dnia 31.12.2012r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji "Zasady gospodarowania  i ochrony majątku Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży" 

zarządzam co następuje:

§ 1
1. Przeprowadzenie inwentaryzacji okresowej składników majątkowych PWSIiP w Łomży tj. środków trwałych i pozostałych środków trwałych (wyposażenia) w drodze spisu z natury oraz dokonanie ich rozliczenia ze stanami księgowymi na dzień 31.03.2017r.

2. Sposób przeprowadzenia inwentaryzacji rzeczowych składników majątku oraz zadania Komisji Inwentaryzacyjnej, zespołów spisowych określają szczegółowo "Zasady gospodarowania i ochrony majątku Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki  i Przedsiębiorczości w Łomży" .

3. Inwentaryzację należy przeprowadzić w okresie:
a) termin rozpoczęcia inwentaryzacji     - 18.04.2017r.
b) termin zakończenia inwentaryzacji    - 31.05.2017r.
c) termin rozliczenia inwentaryzacji składników majątkowych ustala się na dzień         15.06.2017r.                    
4. Na podstawie inwentaryzacji zobowiązuje się właściwe komórki do:
a) doprowadzenia danych wynikających z ksiąg rachunkowych do zgodności ze stanem rzeczywistym,
b) rozliczenia osób odpowiedzialnych za powierzone mienie,
c) dokonania oceny stanu i przydatności gospodarczej składników majątku.

 § 2
1. Inwentaryzację składników majątku przeprowadzą zespoły spisowe pod nadzorem Komisji Inwentaryzacyjnej PWSIiP w Łomży.

2. Powołuje zespoły spisowe w składzie:
1.    Zespół spisowy nr 1 – Budynek Główny (Akademicka 14)
1.1.    Przewodniczący: Chaberek Monika
1.2.    Członek: Dąbrowski Mariusz
2.    Zespół spisowy nr 2 – Budynek Główny (Akademicka 14)
2.1.    Przewodniczący: Chojnowska Małgorzata
2.2.    Członek: Bochenko Jacek

3.    Zespół spisowy nr 3 – Budynek Główny (Akademicka 14)
3.1.    Przewodniczący: Skrodzki Tomasz
3.2.    Członek: Świderka Aneta

4.    Zespół spisowy nr 4 – Budynek ITŻiG (Akademicka 1)
4.1.    Przewodniczący: Mojski Andrzej
4.2.    Członek: Bieniek Agnieszka

5.    Zespół spisowy nr 5 – Budynek ITŻiG (Akademicka 1)
5.1.    Przewodniczący: Dardziński Leszek
5.2.    Członek: Galanek Marta

6.    Zespół spisowy nr 6 – Budynek (Wiejska16)
6.1.    Przewodniczący: Boć Chojnowska Bogusława
6.2.    Członek: Chaberek Mieczysław
6.3.    Członek: Gadomski Marian

7.    Zespół spisowy nr 7 – Budynek (Wiejska 16 A)
7.1.    Przewodniczący: Piątek Krystyna
7.2.    Członek: Cwalina Iwona
7.3.    Członek: Górski Jarosław

3. Członków Zespołów Spisowych czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne, rzetelne  przeprowadzenie inwentaryzacji zgodnie ze stanem faktycznym.

4. Po zakończeniu spisu z natury zespoły spisowe  przekazują dokumentację przewodniczącemu komisji inwentaryzacyjnej, który po sprawdzeniu jej pod względem formalnym przekazuję ją Kwestorowi, celem dokonania wyceny i ustalenia różnic inwentaryzacyjnych.

§ 3
1. Na kontrolera spisowego powołuje Pana Andrzeja Danielewskiego Danielewicza.

§ 4
1. Zobowiązuje się Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej PWSIiP w Łomży oraz Kwestora PWSIiP w Łomży do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji i zespołów spisowych a także administratorów obiektów oraz pracowników Kwestury o sposobie przeprowadzenia czynności inwentaryzacyjnych zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną.

§ 5
1. Administratorów obiektów i osoby administrujące środkami trwałymi zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania pól spisowych i ewidencji zgodnie z zasadami określonymi w przepisach wewnętrznych.

§ 6
1. Na czas przeprowadzenia spisów z natury nie przewiduje się udzielania urlopów wypoczynkowych wszystkich pracowników odpowiedzialnych za nadzorowanie majątkiem Uczelni, członków Komisji Inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych.

 § 7
1. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.
2. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
3. Dokumenty dotyczące rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów z natury winny być dostarczone Kwestorowi PWSIiP w Łomży w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31.07.2017r.
4. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki sektora finansów publicznych) winny być ujęte w księgach rachunkowych 2017roku.

§ 8
1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Kanclerz
(-) mgr Andrzej Grodzki

Załączniki:
  1.   ZK 5.17.pdf
Wytworzył:   Kanclerz

Dokument z dnia:2017-03-29

Opublikował: Sandra  Chrostowska

Publikacja z dnia: 2017-03-31 15:03:54

Wersja dokumentu: 1

Ilość wyświetleń: 465


Projekt: TS 2010

System miniBIP v.0.3