Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - strona głównaBiuletyn Informacji Publicznej - strona główna

>> Strona główna > Akty prawne > Zarządzenia Rektora > rok 2017


Zarządzenie Rektora Nr 51/17 w sprawie: prowadzenia szkolenia wstępnego/ instruktażu stanowiskowego/ na stanowiskach pracy

Na podstawie §35 ust.7 Statutu PWSIiP w Łomży z dnia 27.04.2017r. oraz Art. 237 5 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974r.- Kodeks Pracy /T.J. Dz. U. z 2016r. poz. 1666 ze zm/, Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004r.- w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy /Dz. U. Nr 180, poz. 1860 ze zm/  oraz Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 5 lipca 2007r. – w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w Uczelniach / Dz. U. Nr 128, poz. 897/ zarządza się co następuje:

§1
Wprowadzam do użytku wewnętrznego „RAMOWY PROGRAM INSTRUKTAŻU STANOWISOWEGO”.

§2
1.    Do prowadzenia Instruktażu stanowiskowego wyznaczam: Prorektorów, Dziekanów, Prodziekanów, Kanclerza, Kwestora, oraz Kierowników Działów:
1/ dr  Sylwia Chojnowska – Prorektor ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą,
2/ dr hab. Prokop Krzysztof – Prorektor ds. Dydaktyki i Spraw Studenckich,
3/ prof. dr hab. Waszkiewicz – Robak Bożena – Dziekan Wydziału Informatyki
    i Nauk o Żywności,
4/ dr inż. Wiktorzak Aneta Anna – Prodziekan ds. Dydaktyki i Spraw
     Studenckich Wydziału Informatyki i Nauk o Żywności,                                                                                                             
5/ dr hab. Leszczewska Krystyna – Dziekan Wydziału Nauk Społecznych
      i Humanistycznych
6/ dr Jaskuła – Korporowicz Sylwia - Prodziekan ds. Dydaktyki i Spraw
      Studenckich Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych,  
7/ dr hab. Sychowicz Krzysztof – Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu,
8/ dr Chilińska Joanna Zofia – Prodziekan ds. Dydaktyki i Spraw Studenckich
    Wydziału  Nauk o Zdrowiu,                                                                                                                                                
9/ mgr Grodzki Andrzej- Kanclerz,
10/ mgr Kozikowska Agnieszka – Kwestor,
11/ mgr inż. Bałdowski Artur – Kierownik Działu Spraw Osobowych,
12/ mgr Cholewicka Natalia – Kierownik Działu Kształcenia i Spraw Studenckich,
13. mgr Edward Bochenko – Kierownik Działu Inwestycyjno – Technicznego,
14/ mgr inż. Jerzy Rutkowski - Z-ca Kierownik Działu Inwestycyjno-
        Technicznego,
15/ mgr Polkowski Krzysztof – Kierownika Działu Obsługi Gospodarczej,
16/ mgr  Humeńczuk Marek – Kierownik Domu Studenta,
17/ mgr Edyta Michalak – Andruszkiewicz – Kierownik działu Zamówień
      Publicznych,
18/ mgr inż. Leszek Laskowski – Kierownik działu Systemów Komputerowych,
19/ mgr Aneta Świderska – Dyrektor Biblioteki,
20/ mgr Marta Galanek – Kierownik Działu Badań,
21/ mgr Liliana Rywacka – Kierownik Działu Współpracy z Zagranicą,
22/ mgr Ewelina Rycerska – Kierownik Działu Projektów,
23/ mgr Marta Biedrzycka – Kierownik Biura Promocji i Karier,
24/ mgr Marzena Lewko – Kierownik Studium Języków Obcych.

§3
Instruktaż stanowiskowy przeprowadzić należy przed dopuszczeniem do świadczenia pracy( odbyciem praktyki) na określonym stanowisku w odniesieniu do:
1/ pracownika zatrudnionego na stanowisku robotniczym oraz innym, na którym występuje narażenie na działanie czynników szkodliwych dla zdrowia, uciążliwych lub niebezpiecznych,
2/ pracownika przenoszonego na stanowisko, o którym mowa w pkt. 1/, oraz zatrudnionych na tych stanowiskach w przypadku zmiany warunków techniczno- organizacyjnych, zmiany organizacji stanowisk pracy, wprowadzenia do stosowania substancji o działaniu szkodliwym dla zdrowia albo niebezpiecznym oraz nowych lub zmienianych narzędzi, maszyn i innych urządzeń.

§4.
     Instruktaż stanowiskowy kończy się sprawdzianem wiedzy i umiejętności z zakresu    wykonywania pracy zgodnie z przepisami oraz zasadami BHP i jest podstawą dopuszczenia pracownika (praktykanta) do wykonywania pracy na określonym stanowisku.

§5
      Prorektorów, Dziekanów, Prodziekanów, Kanclerza, Kwestora  oraz Kierowników Działów wytypowanych do prowadzenia instruktażu stanowiskowego ( wymienionych w §2) zobowiązuje się do zapoznania i przestrzegania treści szczegółowych programów szkolenia wstępnego /instruktaż stanowiskowy/ na stanowisku pracy.

§6
     Osoba prowadząca instruktaż stanowiskowy po jego zakończeniu jest zobowiązana wypełnić Kartę Szkolenia wstępnego i przekazać je do Działu Spraw Osobowych.

§7
Traci moc Zarządzenie Nr 3/2008 Rektora z dnia 22.01. 2008r. oraz Zarządzenie Nr 15/ 2015 Rektora z dnia 10.04.2015r.

§8
     Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


  Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 51/2017 Rektora z dnia 6.09.2017r. na 2 arkuszach –   Ramowy Program Szkolenia wstępnego na stanowisku pracy.

Rektor
(-) dr hab. Dariusz Surowik, prof. PWSIiP

Załączniki:
  1.   Zarz_Nr_51_17.pdf
  2.   Zał_Nr_1_51_17.pdf
Wytworzył:   Rektor

Dokument z dnia:2017-09-06

Opublikował: Sandra  Chrostowska

Publikacja z dnia: 2017-11-07 09:13:15

Wersja dokumentu: 1

Ilość wyświetleń: 810


Projekt: TS 2010

System miniBIP v.0.3