Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - strona głównaBiuletyn Informacji Publicznej - strona główna

>> Strona główna > Akty prawne > Zarządzenia Rektora > rok 2018


Zarządzenie Nr 69/18 w sprawie: zasad realizacji przedmiotów ogólnouczelnianych dla studentów II stopnia kierunku Pielęgniarstwo

Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. 2017 r. poz. 2183 z późn. zm.),  zarządzam co następuje:

Ustala się następujące zasady realizacji przedmiotów ogólnouczelnianych:

§ 1

Zasady realizacji przedmiotu w ramach przedmiotu ogólnouczelnianego
1. Zasady realizacji przedmiotu w ramach przedmiotu ogólnouczelnianego obowiązują na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych.
2. Przedmioty realizowane w ramach przedmiotu ogólnouczelnianego prowadzone są wyłącznie w formie wykładów.
3. Każdy przedmiot realizowany jest w wymiarze 30 godzin. Każdemu przedmiotowi przypisane są 2 pkt ECTS. Przedmiot ogólnouczelniany kończy się zaliczeniem na ocenę.
4. Wykłady z przedmiotów w ramach przedmiotu ogólnouczelnianego realizowane są w dwóch niezależnych edycjach, tj. w semestrze zimowym (pierwsza edycja), w semestrze letnim (druga edycja).
5. Dziekani Wydziałów składają do Działu Kształcenia i Spraw Studenckich do końca lutego każdego roku propozycje przedmiotów ogólnouczelnianych, które Wydział może realizować w kolejnym roku akademickim.
6. Studenci, którzy nie uzyskali zaliczenia z przedmiotu ogólnouczelnianego, zobowiązani są do jego powtórzenia.
7. Termin zapisów na zajęcia upływa z końcem semestru poprzedzającego uruchomienie przedmiotów ogólnouczelnianych.

§ 2

Organizacja zapisów na przedmioty w ramach przedmiotu ogólnouczelnianego
1. Student dokonuje wyboru przedmiotu spośród oferty określonej w załączniku nr 1.
2. Zapisy na przedmioty ogólnouczelniane odbywają się za pośrednictwem systemu usosweb.
3. Na podstawie listy zgłoszeń studentów Dziekan Wydziału oferującego dany przedmiot ogólnouczelniany podejmuje decyzję o uruchomieniu przedmiotu ogólnouczelnianego.
4. Rozpoczęcie realizacji zajęć dydaktycznych z danego przedmiotu możliwe jest po wypełnieniu limitu zapisów 30 studentów na dany przedmiot.
5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Dziekan Wydziału może wnioskować do Rektora o uruchomienie przedmiotu pomimo niespełnienia minimalnego kryterium dotyczącego liczby 30 zapisanych studentów.
6.W przypadku niewypełnienia limitu zapisów na dany przedmiot w pierwszej turze, grupa ulega rozwiązaniu. Studenci zobowiązani są do wyboru innego przedmiotu w drugiej turze zapisów.

§ 3

Wykaz przedmiotów ogólnouczelnianych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

§ 5

Z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia traci moc zarządzenie Rektora nr 43/13 z dnia 20 czerwca 2013 r. w sprawie listy przedmiotów ogólnouczelnianych dla studentów II stopnia wraz z wszystkimi zarządzeniami zmieniającymi.

Rektor
(-) dr hab. Dariusz Surowik, prof. PWSIiP

Załączniki:
  1.   ZarzRek-69-18.pdf
Wytworzył:   Rektor

Dokument z dnia:2018-06-14

Opublikował: Tomasz  Skrodzki

Publikacja z dnia: 2018-07-11 10:31:55

Wersja dokumentu: 1

Ilość wyświetleń: 471


Projekt: TS 2010

System miniBIP v.0.3