Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - strona głównaBiuletyn Informacji Publicznej - strona główna

>> Strona główna > Akty prawne > Zarządzenia Rektora > rok 2019


Zarządzenie Nr 55 /19 w sprawie: zasad realizacji przedmiotów ogólnouczelnianych

Na podstawie § 35 ust. 5 pkt 12 Statutu PWSIiP w Łomży oraz § 3 ust. 3 rozporządzenia Ministra Nauki
i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27.09.2018 r. w sprawie studiów (Dz.U.2018 poz. 1861 z późn. zm),  zarządza się co następuje:

Ustala się następujące zasady realizacji przedmiotów ogólnouczelnianych:
 

 § 1
Zasady realizacji przedmiotów ogólnouczelnianych

1.Zasady realizacji przedmiotów ogólnouczelnianych obowiązują na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych.
2.Przedmioty ogólnouczelniane prowadzone są wyłącznie w formie wykładów.
3.Każdy przedmiot ogólnouczelniany realizowany jest w wymiarze 30 godzin na studiach stacjonarnych oraz 18 godzin na studiach niestacjonarnych.
4.Każdemu przedmiotowi ogólnouczelnianemu przypisane są 2 pkt ECTS.
5.Przedmiot ogólnouczelniany kończy się zaliczeniem na ocenę.
6.Wykłady z przedmiotów ogólnouczelnianych realizowane są w dwóch niezależnych edycjach,
tj. w semestrze zimowym (pierwsza edycja), w semestrze letnim (druga edycja), zgodnie z obowiązującym na danym kierunku planem studiów
7.Propozycje zmian wykazu przedmiotów ogólnouczelnianych składają do Działu Kształcenia i Spraw Studenckich Dziekani Wydziałów oraz Samorząd studencki, nie później niż do końca lutego każdego roku poprzedzającego rok akademicki, w którym przedmioty będę realizowane.
8.O realizacji przedmiotów ogólnouczelnianych na kierunkach studiów objętych standardami kształcenia decyduje Dziekan Wydziału.
9.Studenci, którzy nie uzyskali zaliczenia z przedmiotu ogólnouczelnianego, zobowiązani są do jego powtórzenia.
10.Termin zapisów na poszczególne zajęcia upływa z końcem semestru poprzedzającego uruchomienie przedmiotów ogólnouczelnianych.

 § 2
Organizacja zapisów na przedmioty w ramach przedmiotu ogólnouczelnianego

1.Student dokonuje wyboru przedmiotu z oferty określonej w załączniku nr 1.
2.Student nie może realizować tego samego przedmiotu ogólnouczelnianego dwa razy.
3.Zapisy na przedmioty ogólnouczelniane odbywają się za pośrednictwem systemu usosweb.
4.Na podstawie listy zgłoszeń studentów Dziekan Wydziału oferującego dany przedmiot ogólnouczelniany podejmuje decyzję o uruchomieniu przedmiotu ogólnouczelnianego.
5.Rozpoczęcie realizacji zajęć dydaktycznych z danego przedmiotu możliwe jest po wypełnieniu limitu zapisów 30 studentów na dany przedmiot.
6.W szczególnie uzasadnionych przypadkach Dziekan Wydziału może wnioskować do Rektora
o uruchomienie przedmiotu pomimo niespełnienia minimalnego kryterium dotyczącego liczby 30 zapisanych studentów.
7.W przypadku niewypełnienia limitu zapisów na dany przedmiot w pierwszej turze, grupa ulega rozwiązaniu a studenci zobowiązani są do wyboru innego przedmiotu w drugiej turze zapisów.

§ 3
Wykaz przedmiotów ogólnouczelnianych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
   
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

§ 5
Z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia tracą moc Zarządzenie Rektora nr 24/18 z dnia 16 marca 2018 r. w sprawie zasad realizacji przedmiotów ogólnouczelnianych oraz Zarządzenie Rektora nr 69/18 z dnia 14 czerwca 2018 r. w sprawie zasad realizacji przedmiotów ogólnouczelnianych dla studentów II stopnia kierunku Pielęgniarstwo.


Rektor
dr hab. Dariusz Surowik, prof. PWSIiP








 

Załączniki:
  1.   Zarz_Nr_55_2019.pdf
  2.   Zał do Zarz nr 55_2019.pdf
Wytworzył:   Rektor

Dokument z dnia:2019-06-05

Opublikował: Monika  Lisiecka

Publikacja z dnia: 2019-07-29 15:12:01

Wersja dokumentu: 1

Ilość wyświetleń: 576


Projekt: TS 2010

System miniBIP v.0.3