Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - strona głównaBiuletyn Informacji Publicznej - strona główna

>> Strona główna > Akty prawne > Zarządzenia Rektora > rok 2011


Zarządzenie Rektora PWSIiP w Łomży nr 40/11 w spr.: określenia zakresu kompetencji Prorektorów

ZARZĄDZENIE  Nr 40/11
REKTORA  PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY INFORMATYKI i PRZEDSIĘBIORCZOŚCI  W ŁOMŻY
z dnia 09.08.2011 r.

w sprawie:  określenia zakresu kompetencji Prorektorów PWSIiP w Łomży

Na podstawie art. 66 ust.2 pkt. 6 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym  oraz § 30 Statutu PWSIiP w Łomży w zw. z  § 31 Statutu PWSIiP w Łomży  ustalam na okres kadencji władz uczelni  zakres kompetencji Prorektorów.

Celem zapewnienia funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej
zarządzam, co następuje:

§ 1
1. Rektor kieruje działalnością PWSIiP w Łomży i reprezentuje ją na zewnątrz przy pomocy Prorektorów oraz Kanclerza.

§ 2
1. Prorektorzy w zakresie swojego działania:
1) podejmują działania, zapewniające prawidłowe funkcjonowanie uczelni w zakresie i na zasadach ustalonych przez Rektora i przed Rektorem ponoszą za te działania odpowiedzialność,
2) zarządzają bezpośrednio własnym pionem organizacyjnym oraz monitorują i analizują procesy realizowane w podległych jednostkach lub w ramach powierzonych zadań,
3 )sprawują nadzór merytoryczny nad działalnością podległych im  ednostek organizacyjnych,
4) w ramach posiadanych kompetencji, podejmują decyzje w odniesieniu do innych jednostek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy,
5) współpracują z komisjami senackimi i rektorskimi, których właściwość obejmuje sprawy należące do zakresów ich działania,
6) współpracują z krajowymi i zagranicznymi podmiotami gospodarczymi oraz innymi instytucjami wg umocowań prawnych,
7) reprezentują uczelnię lub Rektora w przypadku jego nieobecności na spotkaniach i uroczystościach oraz  konferencjach organizowanych w uczelni lub przez  inne podmioty,
8) prowadzą samokontrolę  oraz nadzorują  realizację kontroli funkcjonalnej i wykonanie zaleceń pokontrolnych,
9) zapewniają funkcjonowanie adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w obszarach im podległych,
10) nadzorują przestrzeganie zasad ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych,
11) nadzorują przestrzeganie przepisów Ppoż. i BHP w uczelni,
12) sprawują nadzór nad projektami realizowanymi przez uczelnię w ramach programów unijnych przez  podległe  im jednostki lub realizowanymi w ramach powierzonych zadań,
13) zawierają umowy, kontrakty i porozumienia w zakresie pełnomocnictw udzielonych im przez Rektora,
14) współdziałają z Dyrektorami Instytutów i sprawuje nadzór nad ich działalnością w zakresie swoich kompetencji, rozpatrują odwołania od decyzji Dyrektorów i przekazują je, po zaopiniowaniu Rektorowi,
15) realizują zadania obronne zgodnie z  obowiązującymi przepisami wewnętrznymi.
2. J eżeli zakres zadań powierzonych Prorektorowi obejmuje sprawy, należące do zakresów działania  kilku  Prorektorów Rektor wyznacza Prorektora odpowiedzialnego  za realizację tych zadań.
3. Prorektorzy dokonują czynności prawnych w imieniu PWSIiP w Łomży na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Rektora lub w przypadkach wskazanych wyraźnie w przepisach prawa.
4. W ramach podanych zakresów obowiązków Prorektorzy podejmują samodzielne decyzje i podpisują wszelkie dokumenty, z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z upoważnień szczególnych oraz obowiązujących przepisów zewnętrznych, Statutu i uregulowań wewnętrznych uczelni.

§ 3
Prorektor ds. Dydaktyki i Spraw Studenckich realizuje następujące zadania w zakresie :
1. Spraw dotyczących:
1) nadzoru nad realizacją procesu kształcenia na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych,
2) współpracy między instytutami uczelni,
3) opłat studentów za studia i staże,
4) przebiegu awansów naukowych,
5) współpracy Samorządu Studenckiego i organizacji młodzieżowych z  Rektorem i Dyrektorami Instytutów, oraz Kanclerzem,
6) opieki socjalno-bytowej i zdrowotnej studentów,
7) współpracy z Dyrektorami Instytutów w kwestii wychowania i przestrzegania dyscypliny studiów przez studentów,
8) opieki nad studenckim ruchem artystycznym,
9) nadzoru nad organizacją konferencji, zjazdów, sympozjów naukowych oraz uroczystości szkolnych i rocznicowych,
10) współpracy z Prorektorem ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą w sprawach studenckich wyjazdów krajowych i zagranicznych,
11) nadzoru i inspiracji Dyrektorów Instytutów do przeprowadzenia okresowej oceny nauczycieli,
12)  współpracy z wydawnictwem PWSIiP,
13) nadzoru funkcjonalnego nad:
a. Studium Języków Obcych,
b. Biblioteką,
c. Biurem Karier,
14) realizacji planów studiów i programów nauczania oraz tworzenia nowych kierunków i typów studiów.
15) wykorzystania kadry naukowo- dydaktycznej i bazy dla procesu dydaktycznego,
16) podejmowanie decyzji w sprawach studenckich związanych z tokiem studiów,
17) czuwanie nad przebiegiem procesu rekrutacji na studia,
18) sprawy studiów podyplomowych i kursów dokształcających,
19) współpracy z kolegiami nauczycielskimi i kontaktów ze szkołami,
20) pomocy materialnej, stypendiów i warunków socjalnych studentów,
21) ubezpieczeń zdrowotnych i badań w zakresie medycyny pracy studentów,
22) odpowiedzialności dyscyplinarnej studentów,
23) współdziałania z organami samorządu studenckiego, opiekunami lat i grup studenckich,
24) agend kulturalnych (klubów studenckich),
25) integracji środowiska studentów i absolwentów,
26) realizacji innych zadań zleconych przez Rektora na podstawie udzielonych pełnomocnictw, a także działań wiążących się z przydzielonym zakresem kompetencji.
2. Współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie wykonywanych przez nie zadań dotyczących szkolnictwa wyższego.
3. Uczestniczenie - na zaproszenie - w imieniu Rektora w sesjach rad gmin, powiatów i sejmiku województwa podlaskiego.
4. Udział w pracach mających na celu opracowanie uczelnianej strategii wykorzystania funduszy europejskich.
5. Udział w szkoleniach i spotkaniach, w  regionie, dotyczących programów europejskich.
6. Przygotowanie wniosków dotyczących rozwoju uczelni, koordynacji współpracy - przedstawianie ich na posiedzeniach Kolegium Rektorskiego i Senatu.
7. Prowadzenie okresowych  kontroli pracy  w zakresie prowadzenia dokumentacji dotyczącej toku studiów.
8. Prowadzenie nadzoru nad przebiegiem procesu rekrutacji na studia.
9. Prowadzenie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów w zakresie ochrony informacji niejawnych, ochrony danych osobowych oraz przepisów BHP i Ppoż..
10. Podejmowanie i wydawanie decyzji w sprawach związanych z rekrutacją.
11. Prorektor ds. Dydaktyki i Spraw Studenckich zastępuje Rektora uczelni w czasie jego nieobecności.
12. Odpowiada    za  zapewnienie  adekwatnego, skutecznego i efektywnego Systemu Kontroli  Zarządczej  w PWSIiP w Łomży w obszarach podległych.
13. Koordynowanie i wykonywanie czynności  w zakresie obronności i bezpieczeństwa państwa w obszarach odpowiedzialności służbowej oraz realizacja  zadań obronnych określonych w przepisach wewnętrznych na zajmowanym stanowisku.
14. Koordynowanie i wykonywanie czynności  w zakresie obronności i bezpieczeństwa państwa w obszarach odpowiedzialności służbowej oraz realizacja  zadań obronnych określonych w przepisach wewnętrznych na zajmowanym stanowisku.

§ 4
Prorektor ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą realizuje następujące zadania w zakresie:
1. Spraw dotyczących:
1) współpracy międzynarodowej,
2) badań naukowych,
3) wniosków o przyznanie środków na badania naukowe,
4) współpracy z gospodarką,
5) nadzoru nad:
a) uczelnianą ofertą naukową w zakresie promocji wyników badań, polityki licencyjnej i ochrony patentowej oraz wdrażania wyników badań i działalności eksperckiej,
b) uczelnianą i środowiskową siecią informatyczną,
c) Działem Współpracy z Zagranicą,
d) Wydawnictwem PWSIiP w Łomży,
e) Działem  ds. Nauki i Współpracy z Gospodarką,
6) przygotowywania umów i planów współpracy z instytucjami uczelniami zagranicznymi i   krajowymi, oraz współpraca naukowa uczelni; urlopy i staże naukowe.
7) nadzoru nad działalnością informacyjną dotyczącą warunków podejmowania studiów i stażów przez cudzoziemców oraz realizacji wymiany międzynarodowej,
8) organizowania międzynarodowych spotkań studenckich,
9) wymiany kadry dydaktycznej z zagranicą, przygotowywanie ofert na usługi dydaktyczne i naukowe dla zagranicy, wyjazdów zagranicznych nauczycieli akademickich i studentów,
10) obsługi delegacji i gości zagranicznych,
11) organizowania międzynarodowych sesji i sympozjów naukowych (wspólnie z Prorektorem ds. Dydaktyki i Spraw Studenckich),
12) współpracy z międzynarodowymi organizacjami, organizacja  imprez naukowych,
13) udziału uczelni w konferencjach i spotkaniach  zagranicznych,
14) nadzoru współpracy uczelni z KBN, MNiSzW oraz placówkami zagranicznymi,
15) działalności organizacyjnej i koordynacyjnej dla pozyskania środków na badania naukowe,  w tym współpracy z MNiSzW; zatwierdzania dokumentacji w zakresie działalności naukowej,
16) organizacja i finansowanie badań naukowych, w tym związanych z międzynarodowymi programami badawczymi oraz projektami finansowanymi lub dofinansowywanymi przez podmioty zewnętrzne,
17) organizuje i koordynuje prace w zakresie badań naukowych:
a) prowadzi akcję badania własne,
b) prowadzi ewidencję wydatków w ramach badań własnych i nadzoruje prawidłowość ich wykorzystania,
c) prowadzi ewidencję projektów badawczych przyznanych przez MNiSzW,
18) nadzoru nad działalnością wdrożeniową, patentową i licencyjną. ochrona badań naukowych i wyników prac badawczych; upowszechnianie wyników badań,
19) prowadzenia polityki w zakresie akredytacji i notyfikacji laboratoriów badawczych oraz nadzór nad pracami w tym zakresie,
20) współpracuje z Radą Wydawniczą i senackimi komisjami,
21) realizacji innych zadań zleconych przez Rektora na podstawie udzielonych pełnomocnictw, a także działań wiążących się z przydzielonym zakresem kompetencji.
2. W ramach powierzonych kompetencji:
1) inicjuje tworzenie nowych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność badawczą, innowacyjną i wdrożeniową,
2) współpracuje z fundacjami, spółkami i stowarzyszeniami prowadzącymi działalność z udziałem uczelni.
3) sprawdza poprawność wniosków składanych przez Instytuty i przygotowuje zbiorcze wnioski o dofinansowanie do MNiSzW:
a) inwestycji aparaturowych,
b) Specjalnych Urządzeń Badawczych,
c) badań własnych,
4) przygotowuje roczne sprawozdania z działalności naukowo-badawczej do ministra właściwego do spraw nauki i szkolnictwa wyższego,
5) współpraca z praktyką gospodarczą w zakresie doskonalenia kwalifikacji, zwłaszcza inicjowanie prac związanych z organizacją studiów podyplomowych,
6) współpracy naukowej uczelni z innymi jednostkami i osobami, realizacji umów o współpracy zawartych przez uczelnię z tymi podmiotami,
7) nawiązuje oraz realizuje współpracę z fundacjami i towarzystwami naukowymi,
8) współdziałanie z organami samorządu terytorialnego i organizacjami gospodarczymi w celu przygotowania i realizacji wspólnych inicjatyw w zakresie rozwoju szkolnictwa wyższego,
9) upowszechnianie informacji o działalności Uczelni i koordynowanie współpracy z praktyką gospodarczą, jednostkami samorządu terytorialnego, władzami administracyjnymi regionu,
10) analizowanie, w porozumieniu zProrektorami, i Kanclerzem, potrzeb działalności podstawowej, administracji i obsługi w zakresie lokali i ich wyposażenia,
11) inspirowanie rozwoju w uczelni działalności usługowej i gospodarczej służącej zaspokajaniu jej potrzeb, w tym rozszerzenie zakresu prac wykonywanych przez studentów na rzecz uczelni oraz nadzór nad tą działalnością,
12) nadzoru nad przestrzeganiem przepisów w zakresie ochrony informacji niejawnych, ochrony danych osobowych oraz przepisów BHP i Ppoż.,
13) nadzór nad działalnością studenckich kół naukowych oraz organizacji młodzieżowych o zasięgu krajowym.
3. W zakresie działania  jako Rzecznik Patentowy realizuje następujące zadania:
1) prowadzenie rejestru zgłoszonych projektów wynalazczych,  
2) opracowywanie dokumentacji zgłoszeniowej projektów - zgodnie z wymaganiami Urzędu Patentowego RP,
3) zgłaszanie projektów wynalazczych do Urzędu Patentowego RP i zabezpieczanie ochrony prawnej (praw wyłącznych) zgłoszonym projektom,
4) opracowywanie umów z zakresu własności przemysłowej (umowy licencyjne, umowy o wspólności praw itp.),
5) popularyzowanie wśród pracowników i studentów PWSIiP w Łomży zagadnień związanych z wynalazczością i ochroną własności przemysłowej oraz udzielanie porad w tym zakresie,
6) opracowywanie okresowych sprawozdań z działalności wynalazczej PWSIiP w Łomży,
7) prowadzenie całości spraw technicznych i administracyjnych jednostki.
4. Odpowiada za zapewnienie adekwatnego, skutecznego i efektywnego Systemu Kontroli Zarządczej  w PWSIiP w Łomży w obszarach podległych.
5. Koordynowanie i wykonywanie czynności  w zakresie obronności i bezpieczeństwa państwa w obszarach odpowiedzialności służbowej oraz realizacja  zadań obronnych określonych w przepisach wewnętrznych na zajmowanym stanowisku.

§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor
(-) dr hab. Robert charmas, prof. PWSIiP










 

Załączniki:
  1.   Zarz_Rekt_40_11.pdf
Wytworzył:   Rektor

Dokument z dnia:2011-08-09

Opublikował: Ewa  Zawłocka

Publikacja z dnia: 2011-10-17 12:11:36

Wersja dokumentu: 3

Ilość wyświetleń: 1390


Projekt: TS 2010

System miniBIP v.0.3