Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - strona głównaBiuletyn Informacji Publicznej - strona główna

>> Strona główna > Akty prawne > Zarządzenia Kanclerza > rok 2011


Zarządzenie Kanclerza PWSIiP w Łomży nr 37/11 w spr. Prfofilaktycznej opieki zdrowotnej pracowników....

Zarządzenie nr 37/11
Kanclerza Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
z dnia 14.07.2011 r.

w sprawie: Profilaktycznej opieki zdrowotnej pracowników zatrudnionych na stanowisku z monitorami ekranowymi oraz przydziału okularów korygujących wzrok

Na podstawie § 69 ust. 2 Regulaminu Organizacyjnego PWSIiP, zgodnie z art. 207 § 2 ust. 3 Ustawy z dnia 29 czerwca 1974 r. Kodeks pracy /t.j. dz. U. Nr 21 poz. 94 z 1998 r. z późn. zm./ oraz § 8 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r. – w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe /Dz. U. nr 148, poz. 973 z 1998 r./   zarządza się co następuje:

§ 1
1.    Zapewnia się pracownikom użytkującym monitory ekranowe  okulary korygujące wzrok zgodnie z orzeczeniem lekarza jeżeli:
a)    pracownik użytkuje w czasie pracy monitor ekranowy co najmniej przez połowę swojego dobowego wymiaru czasu pracy /powyżej 4 godzin na dobę/,
b)    badania okulistyczne przeprowadzone w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej wykażą potrzebę ich stosowania podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego,
c)    zaświadczenie lekarskie orzekające potrzebę używania okularów wydał lekarz medycyny pracy prowadzący profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami PWSIiP.
2.    W skierowaniu na badania profilaktyczne pracodawca określa rodzaj uciążliwości w sposób następujący:
a)    stała obsługa monitorów ekranowych tj. powyżej 4 godzin / dobę
3.    Kwalifikację stanowiska pracy, na którym przysługuje prawo do otrzymania okularów korygujących wzrok dokonuje pracownik sekcji BHP w oparciu o wymagania prawne w tym zakresie i w porozumieniu z przełożonym pracownika.

§ 2
1.    Refundacja kosztów zakupu okularów stanowi cena szkieł i oprawek o podstawowym standardzie, dostępnych w usługowych zakładach optycznych oraz cena robocizny.
2.    Faktura za wykonane okulary korygujące musi być wystawiona na PWSIiP wraz z imiennym wpisaniem osoby odbierającej fakturę.
3.    Fakturę należy przedłożyć do Kwestury PWSIiP z adnotacją zawierającą:
a)    pisemne poświadczenie bezpośredniego przełożonego o ilości godzin pracy przy monitorze ekranowym,
b)    datę wystawienia przez lekarza zakładowego aktualnego orzeczenia lekarskiego o zdolności do pracy na stanowisku z adnotacją: „Praca przy monitorze ekranowym w okularach korygujących wzrok”
c)    adnotacja pracownika sekcji BHP.
4.    Ustal się wysokość kwoty za okulary korygujące wzrok na 200 zł. /brutto/.
5.    Pracownik ma prawo zlecić wykonanie okularów korygujących wzrok o wyższym standardzie, pokrywając różnicę między kosztem ich wykonania a przyznanym ryczałtem - ze środków własnych.

§ 3
W przypadku zagubienia lub zniszczenia prze pracownika okularów korygujących, których zakup był refundowany, koszt zakupu nowych ponosi pracownik.



§ 4
1.    Prawo do wymiany okularów korygujących przysługuje pracownikowi nie częściej niż raz na 3 lata /zgodnie z terminem badań profilaktycznych – okresowych/.
2.    W przypadku pogorszenia się wzroku powodującego konieczność wymiany szkieł wcześniej refundowanych mogą być wymienione na podstawie zaświadczenia lekarskiego z przeprowadzonych kontrolnych badań lekarskich w sposób określony w § 1 i na wniosek pracownika.

§ 5
Traci moc Zarządzenie nr 3/2006 z dnia 28 marca 2006 r. Kanclerza PWSIiP w Łomży w sprawie zapewnienia pracownikom PWSIiP w Łomży zatrudnionym na stanowisku z monitorem ekranowym okularów korygujących wzrok.

§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Kanclerz
(-) mgr Henryk Trojanowski















 

Załączniki:
  1.   Zarz_Kanc_37_11.pdf
Wytworzył:   Kanclerz

Dokument z dnia:2011-07-14

Opublikował: Ewa  Zawłocka

Publikacja z dnia: 2011-10-24 15:36:50

Wersja dokumentu: 2

Ilość wyświetleń: 1182


Projekt: TS 2010

System miniBIP v.0.3